فروش گران‌ترین خودروی لوکس تاریخ در حراجی بنز!

فهرست مطالب


این روزها، بازار خودروهای لوکس و کلاسیک پر از شگفتی‌هاست، اما هیچ‌کدام به اندازه مرسدس بنز ۵۰۰ K مدل ۱۹۳۴ منحصر به فرد نیستند. این خودرو، یکی از تنها ۳۴۲ نمونه‌ای است که با موتور ۵٫۰ لیتری سوپرشارژر در آن زمان تولید شده است.

مرسدس بنز ۵۰۰ K به عنوان بالاترین خودروی لوکس کلاسیک شناخته می‌شود و هم‌اکنون در حراجی آنلاین Bring a Trailer به پیشنهاد یک میلیون دلاری رسیده است. این خودرو در بین سال‌های ۱۹۳۴ تا ۱۹۳۶ ساخته شده و حرف “K” در نام آن نشان‌دهنده وجود کمپرسور است که آن را از سایر مدل‌ها متمایز می‌کند.

این نمونه خاص ابتدا در تاریخ ۲ اکتبر ۱۹۳۴ به شرکت Reijenga’s Automobielbedrijf در لاهه هلند تحویل داده شد. متاسفانه، این خودرو در دوران جنگ جهانی دوم دچار آسیب شد و بدنه آن در نهایت جایگزین شد. بیش از ۵۰ سال در موزه اتومبیل Aalholm نگهداری می‌شد تا اینکه دوباره به بازار عرضه گردید.

جیم فریسوالد، متخصص مرسدس، در یک پروژه بازسازی هفت ساله، بدنه جدیدی به سبک رودستر خاص برای این خودرو ساخت و موتور آن را نیز تقویت کرد.

این مرسدس بنز ۵۰۰ K به خاطر تاریخچه‌اش و آسیب‌هایی که در جنگ جهانی دوم دیده، به یک مدل منحصر به فرد تبدیل شده است. اکنون این خودرو با بدنه فولادی رودستر، به جای کابریولت B استاندارد، دارای چهار صندلی و درهای متفاوت است که جذابیت آن را دوچندان کرده است.

اگر این روند ادامه یابد، احتمال دارد که مرسدس بنز ۵۰۰ K به عنوان گران‌ترین وسیله نقلیه فروخته شده در تاریخ حراجی‌ها شناخته شود.

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها