قیمت کارخانه جک J4 و اختلاف با بازار آزاد

فهرست مطالب


با وجود رکود شدید بازار و عدم اقبال به خودروهای چینی، کرمان خودرو قیمت کارخانه جک J4 را افزایش داده است. البته خرید اقساطی این خودرو مثل همیشه امکان‌پذیر است و احتمالاً کرمان خودرو قصد دارد با افزایش قیمت کارخانه جک j4 اتوماتیک، به بازار شوک وارد کند و هم‌زمان با فراهم کردن امکان خرید اقساطی هم می‌خواهد تقاضا برای آن را بالا نگه دارد. البته با توجه به این که اختلاف قیمت جک j4 کارخانه و بازار وضعیتی معکوس در مقایسه با سایر خودروهای مونتاژی و داخلی دارد، این اقدام غیرمنطقی نیست.

واکنش منفی بازار نسبت به قیمت کارخانه جک j4 کرمان موتور، کمی عجیب به نظر می‌رسد؛ چون این خودرو سال‌ها است که یکی از محصولات قابل اتکای کرمان موتور محسوب می‌شود و فروش قابل‌قبول آن باعث شده که این شرکت برخی از خودروهای خود را بر اساس آن طراحی و عرضه کند. استهلاک پایین و منطقی بودن قیمت کارخانه جک j4 اتومات هم موجب شده که به آن لقب ال نود چینی بدهند. 

در جدول زیر به‌روزترین قیمت کارخانه جک J4 را می‌بینید و با مشاهده آن به اختلاف قیمت جک j4 کارخانه و بازار هم پی می‌برید.

خودرو

مدل

قیمت کارخانه (تومان)

قیمت بازار آزاد (تومان)

جک J4 اتوماتیک

1403

885.000.000

838.000.000

جک J4 اتوماتیک

1402

808.000.000

البته تلاش‌های کرمان موتور برای دادن شوک به بازار با افزایش قیمت کارخانه جک J4 چندان دور از انتظار نیست؛ چون حتی رقبای داخلی این خودرو عملکرد فنی نسبتاً بهتر و آپشن‌های بیشتری دارند. همچنین طراحی آن‌ها هم تقریباً به‌روزتر است و ظاهر قدیمی، یکی دیگر از دلایل واکنش منفی بازار به افزایش قیمت کارخانه جک j4 کرمان موتور محسوب می‌شود.

آن چه می‌تواند قیمت کارخانه جک j4 اتوماتیک را بر مدار صعود نگه دارد، پیاده‌سازی سیاست‌های اقتصادی دولت جدید است. البته به نظر می‌رسد فعلاً  سیاست‌های دولت در حوزه خودرو بر کاهش تعرفه واردات خودرو و تسهیل ساخت خودروهای کمپانی‌های اروپایی در ایران متمرکز شده و شاید این موضوع باعث شود که همچنان  شاهد واکنش‌های منفی نسبت به افزایش قیمت کارخانه جک j4 اتومات باشیم.

باید صبر کرد و دید که سیاست چراغ‌سبز به صنعت خودروسازی چین تا کجا دوام می‌آورد و این موضوع چگونه بر قیمت جک j4 تأثیر می‌گذارد. تنها موضوعی که می‌تواند بر قیمت کارخانه جک j4 کرمان موتور تأثیر مثبت داشته باشد، افزایش قیمت ارز در ماه‌های آتی است.

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
1 دیدگاه
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها
داود
1403-07-02 21:26

این خودر خیلی خوب ظاهر شده. توانسته مشتریان زیادی راکسب کند. امکانات واستهلاک پایین موجب شده. مردم سمت این خودرو چینی بروند.