بالاخره قیمت ری را اعلام شد/ با این قیمت ری را می‌خرید؟

فهرست مطالب


مدیرعامل ایران خودرو، علیمردان عظیمی، در نامه‌ای به رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی سازمان بورس و اوراق بهادار، قیمت خودرو ری را را در کارخانه بدون حساب کردن هزینه‌های جاری، ۹ میلیارد و ۷۵۸ میلیون و ۳۷ هزار و ۶۲۱ ریال اعلام کرد. این مبلغ تنها بهای کارخانه ری راست و هزینه‌های اضافی مانند مالیات بر ارزش افزوده، شماره‌گذاری، بیمه شخص ثالث و سایر عوارض قانونی به این قیمت اضافه خواهد شد.

ایران خودرو سوم مرداد ماه سال جاری، قیمت ری را برای مصرف‌کننده نهایی را یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان اعلام کرد. این در حالی بود که وزیر صمت همان روز اظهار داشت که قیمت نهایی این خودرو کمتر از یک میلیارد تومان خواهد بود، که نشان از ناهماهنگی بین ارقام اعلامی داشت. ۱۳ روز بعد، مدیرعامل ایران خودرو در نامه‌ای به سازمان بورس، بهای کارخانه ری را را دقیقا مشخص کرد. با احتساب هزینه‌های جاری، قیمت نهایی ری را حدود یک میلیارد و ۱۰۰ تا یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان خواهد بود.

ری را از موتور قوی داخلی به نام EFP توربو و نسل هفتم گیربکس شش سرعته اتوماتیک DAE بهره می‌برد و با قیمت 976 میلیون تومانی، به بازار خودرو ایران وارد خواهد شد. نظر شما چیست؟ آیا شما این کراس‌اورر ملی را با این قیمت می‌خرید؟

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
1 دیدگاه
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها
مجید
1403-05-17 22:14

بااين قیمت، واقعا ارزش خرید نداره. حداکثر 900 تا1 میلیارد. شخصاً بخوام همچین پولی بدم، خب کی ام سی آ5، هست، ایکس 55 پرو هست، واقعا نمیدونم چجوری قیمت گذاری کردن