از امروز برای ثبت نام خودرو نیازی به گواهینامه ندارید!

فهرست مطالب

مدیرکل هیات عمومی و هیات‌های تخصصی دیوان عدالت اداری امروز اعلام کرد که بند ۲ ماده ۴ دستورالعمل بازار خودرو شورای رقابت، که متقاضیان خرید خودرو را ملزم به داشتن گواهینامه رانندگی می‌کرد، باطل شده است. یدالله اسمعیلی فرد در همین راستا، به ماده ۹۲ دیوان عدالت اداری اشاره کرد و توضیح داد که مطابق این ماده، اگر مصوبه‌ای در هیات عمومی باطل اعلام شود، مرجع طرف شکایت یا سایر دستگاه‌های مربوطه، موظف به رعایت مفاد رای در دستورات و تصمیم‌گیری‌های بعدی هستند. او تاکید کرد که تعیین شرط داشتن گواهینامه برای خرید خودرو خارج از صلاحیت شورای رقابت بوده و متقاضیان برای دریافت خودرو نیازی به گواهینامه ندارند.

اسمعیلی فرد اضافه کرد که در جلسه هیات عمومی در روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد ماه، بند ۲ ماده ۴ دستورالعمل ۶۳۳ شورای رقابت مورد بررسی قرار گرفت و باطل اعلام شد. این بند الزام داشتن گواهینامه رانندگی برای خرید خودرو را تعیین کرده بود، اما هیات عمومی تصریح کرد که این الزام نوعی قانون‌گذاری است و شورای رقابت اختیار چنین تصمیم‌گیری‌هایی را ندارد. بنابراین، متقاضیانی که به دلیل این شرط نتوانسته‌اند خودرو دریافت کنند، اکنون می‌توانند با رعایت سایر شرایط، برای خودروی مورد نظر خود ثبت نام کرده و آن را دریافت کنند.

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
1 دیدگاه
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها
بهرام
1403-05-18 08:16

این تصمسم نهایت حرص و طمع و حرامخوری و تفکر استثماری و خالی کردن جیب مردم و فریبکاریه و استفاده از حماقت مردم برای هرچه پول کردن فرغونهای رودست مونده شرکت های باصطلاح خودرو سازیه کشوره و اگه این کار و امپال اون در زمان شاه میشد هزاران نفر کفن میپوشیدن و به خیابان میریختن . کسی که گواهینامه نداره ماشین میخره و شب و نصف شب حوص میکنه بزنه به کوچه و خیابان و حادثه و نصادف مسافرینه . این تصمیم جز چاپیدن مردم چیز دیگه ای توش نیست خدا لعنت کنه