معامله آنلاین خودرو ممکن شد

فهرست مطالب


رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد که در معاملات خودرو در پلتفرم‌های آنلاین، واسطه‌گری و بنگاه‌های معاملات مشکلی ندارد و می‌توانند با اجازه مالک خودرو، این کار را انجام دهند. امین کلاهدوزان در این خصوص بیان کرد که بر اساس قانون برنامه و بودجه، اطلاعات و دسترسی‌های لازم برای معاملات آنلاین خودرو باید در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد. پلتفرمی سال گذشته با همکاری فراجا و وزارت صمت راه‌اندازی شد که خدماتی مانند استعلام بیمه، گارانتی، اهلیت طرفین معامله و وکالتنامه‌ها را ارائه می‌دهد. همچنین برخی از سکوها اکنون استعلام خلافی خودرو را آنلاین انجام می‌دهند.

معامله آنلاین خودرو به شکل قانونی به‌زودی عملی می‌شود 

کلاهدوزان افزود که گام بعدی فراهم کردن امکان انجام معامله آنلاین خودرو در پلتفرم‌هاست، به طوری که خریدار و فروشنده بتوانند در همان پلتفرم قرارداد تنظیم کنند، امضای الکترونیکی داشته باشند و در نهایت، به تعویض پلاک مراجعه کنند. این روند از یک ماه گذشته آغاز شده و به‌زودی رسما اعلام خواهد شد. وی درباره پلتفرم‌های مجاز به معامله آنلاین خودرو توضیح داد که هیچ اجبار و محدودیتی برای پلتفرم‌ها وجود ندارد و فعالیت آن‌ها به نظر خودشان بستگی دارد. ما فراخوان دادیم و از پلتفرم‌های متقاضی برای معامله آنلاین خودرو ارزیابی اولیه گرفتیم و فعلا به دنبال قرارداد بستن با پلتفرم‌های منتخب هستیم.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی درباره حواشی درج آگهی‌های آنلاین خودرو و ممنوعیت درج قیمت در آگهی‌های آنلاین نیز گفت که تاکید ما بر اصالت طرفین و اصالت معامله است. مشکلاتی که در آگهی‌ها داشتیم ناشی از عدم تایید اصالت مالک توسط شرکت یا پلتفرم آگهی‌دهنده بود. درواقع کلاهبردار برای ماشینی که متعلق به خودش نبود و آگهی کرده بود بیعانه دریافت می‌کرد و خریدار دیر متوجه این قضیه می‌شد.

کلاهدوزان تصریح کرد که خودرو باید صرفا از طرف مالک یا از طرف کسی که مالک به او اجازه داده آگهی شود تا جلوی کلاهبرداری گرفته شود که به گفته او، این فرآیند با یک کد تایید قابل انجام است. در پایان، وی در پایان معامله آنلاین خودرو را بی‌مشکل عنوان کرد و مهم‌ترین مسئله را تایید اصالت و اجازه مالک دانست.

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها