تویوتا از سوخت هیدروژنی به جای بنزین استفاده خواهد کرد!

فهرست مطالب


با توجه به رقابت شدید خودروسازان برای دستیابی به خودروهای کاملا بدون آلاینده، تویوتا از استراتژی‌های متعددی استفاده می‌کند که توسعه موتورهای هیدروژنی یکی از آن‌هاست. این شرکت، در حالی که امروزه در بازار خودرو توجه زیادی به خودروهای الکتریکی معطوف شده، بی‌سروصدا به توسعه موتورهای احتراقی برای خودروهایی که با هیدروژن کار می‌کنند پرداخته است. به‌تازگی، تویوتا کانسپتی به نام کرولا کراس هیدروژنی را معرفی کرده است که نشان از تفکر این شرکت در جهت استفاده از هیدروژن به عنوان سوخت خالص خودروهای احتراق داخلی دارد.

تویوتا در حال سرمایه‌گذاری در انواع خودروها از جمله برقی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی پیل سوختی است. این تنوع در سرمایه‌گذاری به تویوتا امکان می‌دهد تا به تقاضای مشتریان و تفاوت‌های بازار جهانی به خوبی پاسخ دهد. استراتژی جدید این شرکت در حوزه فناوری احتراق هیدروژن، بخشی از تلاش‌های آن‌ها برای خنثی‌سازی کربن است. مهندسان تویوتا با تجهیز یک دستگاه کرولا GR به موتور هیدروژنی و آزمایش آن در مسابقات استقامتی Super Taikyu در ژاپن، موفق به افزایش ۲۴ درصدی قدرت موتور و ۳۳ درصدی گشتاور شدند. این خودرو توانست برد خود را تا ۳۰ درصد افزایش دهد و زمان سوخت‌گیری را از ۵ دقیقه به ۹۰ ثانیه کاهش دهد، که نشان‌دهنده موفقیت عملی این فناوری است.

تویوتا

تویوتا علاوه بر فعالیت‌های خود در مسابقات، از کرولا کراس هیدروژنی کانسپت نیز رونمایی کرده که از موتور ۶ لیتری ۳ سیلندر توربو با فناوری تزریق مستقیم هیدروژن بهره می‌برد. این خودرو با پنج سرنشین، قدرتی معادل با یک موتور بنزینی استاندارد اما بدون آلایندگی را ارائه می‌دهد. کانسپت کرولا کراس H۲ نشان‌دهنده گام مهمی در راستای توسعه احتراق هیدروژن تویوتاست و تطبیق‌پذیری و کاربرد جهانی این فناوری را در صنعت خودرو اثبات می‌کند. از مزایای اصلی احتراق هیدروژن می‌توان به سوخت‌گیری سریع، عدم نیاز به تغییرات اساسی در فناوری‌های موتور و عدم وابستگی به عناصر کمیاب مانند لیتیوم و نیکل اشاره کرد.

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها