اعلام قیمت گران‌ترین خودروی ایرانی/ عرضه ری را با این قیمت

فهرست مطالب


در روز گذشته، قیمت نهایی شاسی بلند شرکت ایران خودرو، ری را، ۱ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان اعلام شد. البته کمی بعد، وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد که این خودرو با قیمتی کمتر از ۱ میلیارد تومان به بازار عرضه خواهد شد. این خبر پس از مدت‌ها انتظار و گذراندن مراحل مختلف تولید منتشر شده است و اکنون نسخه‌های نهایی این خودرو آماده ورود به بازار هستند.

طراحی و ویژگی‌های ری را

ری را یا پروژه K۱۲۵ بر پایه پلتفرم نسل دوم پژو ۲۰۰۸ طراحی شده است. هرچند این پلتفرم به صورت رسمی وارد بازار ایران نشد، اما گروه خودروسازی ایران خودرو توانسته است آن را خریداری و بر اساس آن، شاسی بلند جدید خود را تولید کند. طراحی جلوی ری را از دو چراغ استفاده می‌کند که شباهت زیادی به محصولات هیوندای مانند کونا و سانتافه دارد. استفاده از لامپ‌های هالوژنی در چراغ‌های اصلی این خودرو در حالی که ایران خودرو در مدل‌های قبلی از تکنولوژی جدیدتری بهره می‌برد، محل انتقاد است. ری را به عنوان نخستین خودروی ملی با چراغ‌های کرنرینگ به بازار می‌آید. این سیستم به راننده کمک می‌کند تا در پیچ‌ها دید بهتری داشته باشد. نمای کناری خودرو طراحی ساده‌ای دارد و ترکیب رنگی دوگانه مانند قرمز و مشکی برای آن در نظر گرفته شده است. در قسمت پشتی، برخلاف انتظارات مبنی بر استفاده از چراغ‌های متصل (همچون آنچه در تارا دیده‌ایم)، از چراغ‌های جداگانه و اسپرت استفاده شده که درون قاب مشکی‌رنگی قرار دارند.

کابین ری‌ را با وجود امکاناتی چون دو نمایشگر کنار هم، دسته‌دنده خلبانی، فرمان دو پره و D کات و نورپردازی داخلی، توجه بسیاری را جلب کرده است. این امکانات در خودروهای داخلی کم‌سابقه هستند و باید دید کیفیت اجرایی آن‌ها چگونه خواهد بود. سایر تجهیزات این خودرو شامل سنسور نور و باران، چهار ایربگ، سان‌روف، ترمز پارک برقی، استارت دکمه‌ای و سیستم کنترل پایداری است.

ری را در حال حاضر گران‌ترین خودرو ساخت داخل است که به پیشرانه ۱٫۷ لیتری توربوشارژ EFP مجهز شده است. این پیشرانه توان تولید ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن متری دارد. جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت DAE وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد و شتاب‌گیری صفر تا صد آن، حدود ۱۰٫۴ ثانیه اعلام شده است. این ویژگی‌های اعلام‌شده، ری را را به یکی از پرقدرت‌ترین خودروهای ملی تبدیل می‌کند که آماده رقابت در بازار داخلی است. باید دید استقبال مردم از این خودرو چگونه خواهد بود.

نظر شما در خصوص ری را چیست؟

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها