تاکسی هوایی برقی، تکنولوژی جدید حوزه حمل‌ونقل!

فهرست مطالب


به گزارش همراه مکانیک، به تازگی از یک وسیله نقلیه عمود پرواز با ۸ پروانه و بال‌های ثابت به عنوان نمونه اولیه رونمایی شده است که قرار است به عنوان تاکسی هوایی فعالیت کنند. شرکت «ایو» (Eve) نخستین نمونه اولیه مقیاس بزرگ را از وسیله نقلیه برقی عمود پرواز خود در نمایشگاه هوایی فارن‌بورو در انگلیس به نمایش گذاشت. این تاکسی هوایی که “Eve Air Mobility” نام دارد، توسط شرکتی مستقر در فلوریدا و زیرمجموعه شرکت Embraer توسعه داده شده است.

تاکسی هوایی برقی Eve Air Mobility

شرکت ایو اخیرا اعلام کرده است که به علاوه 492 میلیون دلار سرمایه‌ای که پیش‌تر جذب کرده بود، 94 میلیون دلار دیگر نیز به این مبلغ اضافه شده است و حالا این شرکت در موقعیت مالی مناسبی برای توسعه و تولید تاکسی هوایی یا همان ایو ایر موبیلیتی تا سال ۲۰۲۷ قرار داد. تاکنون ایو بیش از هر شرکت دیگری در زمینه پیش‌سفارش وسیله نقلیه برقی عمود پرواز پیشرفت داشته و ۲۹۰۰ درخواست از ۳۰ مشتری در ۱۳ کشور دریافت کرده است.

این وسیله نقلیه برقی عمود پرواز دارای ۸ پروانه برای پرواز عمودی، یک پروانه اضافی در عقب برای پیش راندن به سمت جلو و همچنین، دو بال ثابت برای پرواز در وضعیت کروز است. پروانه پشتی ایو دارای دو موتور برقی برای عملکرد بهتر است. ایو ایر موبیلیتی همچنین دارای طراحی کج پروانه (tilt rotor) است که از حالت عمودی به پرواز با بال تغییر وضعیت می‌دهد. استفاده از پروانه‌ها و بال ثابت در این وسیله نقلیه کمک می‌کند تا هزینه‌های تولید و عملیاتی کاهش یابد، قطعات کمتری مورد استفاده قرار گیرد و در حالت کروز صدای کمتری تولید شود.

این شرکت قصد دارد وسیله نقلیه برقی عمود پرواز خود را برای پروازهای کوتاه‌مدت به کار گیرد، به طوری که هر بار شارژ آن، برای طی مسافت ۱۰۰ کیلومتر کافی است. البته به گفته شرکت ایو، نمونه اولیه این تاکسی‌های هوایی هنوز برای حمل‌ونقل مسافران آماده نشده و در حال حاضر، این وسیله نقلیه صرفا تمامی قطعات الکتریکی لازم برای پرواز را دارد، اما در تست‌ها، از راه دور کنترل خواهد شد. به گفته شرکت ایو، این تست‌ها به احتمال زیاد در سال جاری آغاز می‌شوند. همچنین ایو شرکت Diehl Aviation را به عنوان طراح و تولیدکننده فضای داخلی چهار سرنشین به اضافه یک خلبان انتخاب کرده است تا تست‌های سرنشین‌دار را انجام دهد. شرکت ایو امیدوار است با همکاری این شرکت، شرایط مناسبی برای تست‌های سرنشین‌دار فراهم شود و بتواند به مرحله نهایی تولید و بهره‌برداری از این وسیله نقلیه برقی عمود پرواز نزدیک‌تر شود.

به نظر شما می‌توان انتظار حضور تاکسی هوایی را در آسمان‌ ایران داشت؟

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها