قیمت خودرو، همچنان نزولی/ پیش‌بینی قیمت خودرو در ماه‌های آینده

فهرست مطالب


به گزارش همراه مکانیک به نقل از اقتصاد نیوز، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد اعلام کرد که بازار خودرو در ماه‌های اخیر دچار رکود کامل بوده و هیچ خرید و فروشی انجام نمی‌شود. او پیش‌بینی کرد که روند کاهشی قیمت خودرو در بازار ادامه خواهد داشت و امیدوار است اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه به پایان برسد تا دلالان از بازار خارج شوند.

حسین حسینی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد، بیان کرد که مردم دیگر مانند گذشته روی خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ای حساب نمی‌کنند. او توضیح داد که بازار خودرو یا هر کالای دیگری به طور طبیعی از قانون عرضه و تقاضا پیروی می‌کند و وقتی تقاضا وجود نداشته باشد و قیمت‌ها در حال کاهش باشند، کسی تمایلی به سرمایه‌گذاری در این بازار ندارد. حسینی افزود که بازار خودرو در حال حاضر معیوب است و به دلیل عدم ثبات، معاملات خودرو به صفر رسیده است. او معتقد است که تنها با ایجاد ثبات در بازار می‌توان شاهد روند طبیعی آن بود. او همچنین به نقش واردات خودروهای خارجی و ثبت‌نام خودروهای داخلی در ایجاد رکود بازار اشاره کرد و اظهار داشت که در حال حاضر فروشندگان بیشتر از خریداران هستند و دلالان نیز از بازار کناره‌گیری کرده‌اند.

او تاکید کرد که واردات خودرو بیشترین تاثیر را بر کاهش قیمت‌ها داشته است، اما هنوز قیمت خودرو در کشور واقعی نیست و اختلاف زیادی بین قیمت بازار و کارخانه وجود دارد. حسینی امیدوار است که این اختلاف قیمت به‌زودی از بین برود که به نفع مصرف‌کننده خواهد بود و دلالان را از بازار خارج می‌کند.

حسینی در آخر هشدار داد که اگر خودروسازان داخلی به به‌روزرسانی و ارتقای کیفیت محصولات خود توجه نکنند، با توجه به واردات خودروهای خارجی، قیمت خودروهای داخلی بیشتر کاهش خواهد یافت و خریداران به سمت خودروهای خارجی و چینی روی خواهند آورد. او تاکید کرد که خودروسازان باید به استانداردهای جهانی توجه کنند و کیفیت خودروهای خود را بهبود بخشند تا بتوانند با خودروهای خارجی رقابت کنند و بازار داخلی را از دست ندهند.

پیش‌بینی شما در خصوص قیمت خودرو در آینده چیست؟

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
4 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها
جواد
1403-05-28 14:51

من 207زدم تا یک میلیارد رسید الان هرروز کاهش کسی هم خرید نداره حالم از این کشور بهم میخوره

علی
1403-05-16 19:29

همش چرت وپرت،

بی عدالتی
1403-04-28 14:29

ایران خودرو نباید افزایش قیمت داشته باشه .انتخاب ما ۲۰۷ دستی ۳۰۰ میلیونی بود به اجبارخودرو ۵۰۰ میلیونی پیش پرداخت کردیم با حقوق کارمند دولت ماهی ۱۰میلیون دیگه نمیتونیم هیچ افزایش قیمتی رو تحمل کنیم. سکته قلبی ارمغان سامانه یکپارچه خودرو برای مردم هست.

رمشکی
1403-04-25 19:09

همش حرف،الان هفت هشت ساله همین حرفارو می زنن،ن خبری از خودروی خارجی هست نه قیمتی کاهش پیدا کرده ن کیفیت بهتر شده