مشخصات میتسوبیشی اوتلندر وارداتی | فنی، ظاهری و ارزش خرید

فهرست مطالب


میتسوبیشی اوتلندر از خودروهای خوش‌نام بازار کشورمان محسوب می‌شود که در دوره قبلی واردات موفق شد آمار فروش قابل توجهی را به نام خود ثبت کند. این کراس‌اوور محبوب ژاپنی بعد از چند سال غیبت دوباره با نسل جدید خود به بازار کشورمان بازگشته و در پی تکرار موفقیت‌های خود است.

البته به دلیل تغییر قوانین واردات، مشخصات میتسوبیشی اوتلندر 2023 هم با مدل‌های قبلی متفاوت است. به همین بهانه امروز به سراغ بررسی مشخصات میتسوبیشی اوتلندر وارداتی رفته‌ایم تا ببینیم نسل جدید این کراس‌اوور ژاپنی با چه ویژگی‌هایی پا به بازار ایران گذاشته است.

 

معرفی میتسوبیشی اوتلندر 2023                                                  

قبل از پرداختن به مشخصات میتسوبیشی اوتلندر 2023 بهتر است نگاهی به تاریخچه این خودرو و حضور آن در بازار کشورمان داشته باشیم. میتسوبیشی اوتلندر نخستین بار در سال 2001 معرفی و به بازار عرضه شد. نسل‌های اول و دوم این خودرو به بازار کشورمان راه پیدا نکردند و آغاز آشنایی ایرانیان با میتسوبیشی اوتلندر از سال 2015 و با نسل سوم آن بود.

 

میتسوبیشی اوتلندر 2023

 

نسل سوم میتسوبیشی اوتلندر تا سال 2018 توسط شرکت آرین موتور پویا در بازار کشورمان عرضه می‌شد اما پس از آن به دلیل ممنوعیت واردات به ناچار از بازار ایران خداحافظی کرد. اما موضوع بحث امروز ما آخرین نسل از میتسوبیشی اوتلندر یعنی نسل چهارم است که از سال 2021 در بازار جهانی حضور دارد و قرار است به زودی توسط آرین موتور به بازار کشورمان هم وارد شود.

البته نسخه‌های وارداتی نسل چهارم میتسوبیش اوتلندر، در سایت GAC چین تولید می‌شوند و قرار است از مبدأ این کشور به بازار ایران وارد شوند.

اگر قصد خرید میتسوبیشی اوتلندر کارشناسی شده را دارید، حتما از نمایشگاه همراه مکانیک دیدن کنید.

 

مشخصات میتسوبیشی اوتلندر وارداتی از نظر ظاهری

میتسوبیشی اوتلندر در نمای جلو به لطف چراغ‌های دوتیکه، چهره‌ای مطابق با مد روز دارد. مشابه نسل قبل، دو نوار کرومی C شکل در طرفین دماغه هم دیده می‌شود که در سال‌های اخیر به المانی ثابت در محصولات میتسوبیشی تبدیل شده است.

نمای جانبی میتسوبیشی اوتلندر در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد اما با دقت به جزئیات، متوجه مواردی مثل خط شانه برجسته و خطوط هلالی شکل دور گلگیرها خواهیم شد که باعث پویایی این نما شده‌اند.

نمای عقب میتسوبیشی اوتلندر هم نسبت به کراس‌اوورهای چینی ساده‌تر است و خطوط شکسته یا چراغ‌های به‌هم پیوسته را در آن نمی‌بینیم. اما همه چیز درست سرجای خود و هماهنگ است که باعث ماندگاری بیش‌تر در طول زمان می‌شود.

 

طراحی میتسوبیشی اوتلندر 2023

 

درون کابین میتسوبیشی اوتلندر جدید هم شاهد داشبوردی هستیم که در عین بهره‌مندی از المان‌های روز مثل مانیتور ایستاده در قسمت بالایی، لیور دنده الکترونیکی و پشت آمپر تمام دیجیتال (در تیپ‌های فول)، تعداد معقولی دکمه فیزیکی هم دارد. این یعنی تعادل بین زیبایی و ارگونومی. همان چیزی که خودروسازان چینی هنوز به آن نرسیده‌اند.

در مجموع باید بگوییم که مشخصات میتسوبیشی اوتلندر وارداتی از نظر ظاهری شاید زرق و برق برخی خودروهای چینی را نداشته باشد اما هماهنگ و به‌روز است و می‌تواند برای همه رده‌های سنی جذابیت خاص خود را داشته باشد.

 

مشخصات میتسوبیشی اوتلندر وارداتی از نظر فنی

مشخصات میتسوبیشی اوتلندر وارداتی آرین موتور شامل یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو بنزینی و یک پیشرانه برقی کوچک 48 ولتی است که این خودرو را به یک هیبرید ملایم (Mild Hybrid) تبدیل می‌کند. این مجموعه فنی حداکثر قدرت 160 اسب بخار و حداکثر گشتاور 280 نیوتن متر را تولید و از طریق یک گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) به محور جلو این کراس‌اوور ژاپنی منتقل می‌کند.

مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد میتسوبیشی اوتلندر وارداتی آرین موتور هم به ترتیب برابر با 6.7 لیتر در صد کیلومتر و 10 ثانیه است که برای خودرویی با وزن بیش از 1.6 تُن اعداد خوبی هستند.

نکته‌ای که در مشخصات میتسوبیشی اوتلندر 2023 شاید کمی ناامید کننده باشد، این است که فعلاً خبری از تیپ دو دیفرانسیل نیست و به دلیل محدودیت‌های موجود، آرین موتور ترجیح داده است تا نسخه دیفرانسیل جلو را وارد کند. البته به احتمال زیاد در فازهای بعدی شاهد نسخه‌های دو دیفرانسیل میتسوبیشی اوتلندر هم در بازار کشورمان خواهیم بود.

 

مشخصات میتسوبیشی اوتلندر 2023

 

هرچند هنوز تجربه دست اولی از رانندگی با میتسوبیشی اوتلندر جدید نداریم اما به نظر میرسد که این خودرو به لطف سیستم هیبرید ملایم، کشش بسیار خوبی داشته باشد و حتی برتر از کراس‌اوورهای چینی‌ای ظاهر شود که روی کاغذ پیشرانه‌های قوی‌تری دارند.

میتسوبیشی اوتلندر نسل چهارم از نظر فضای کابین هم وضعیت خوبی دارد و 5 سرنشین می‌توانند مسافرت راحتی را با آن تجربه کنند. وجود سیستم تعلیق مستقل مالتی لینک در محور عقب نیز علاوه بر بهبود هندلینگ، باعث نرم‌تر شدن سواری می‌شود.  

برای آشنایی کامل با مشخصات میتسوبیشی اوتلندر وارداتی از نظر فنی می‌توانید جدول زیر را ببینید:

مدل خودرو

میتسوبیشی اوتلندر 2023

پیشرانه

چهار سیلندر توربوشارژر بنزینی با آرایش خطی سیلندرها + موتور 48 ولتی برقی (سیستم هیبرید ملایم)

حجم موتور (cc)

1499

حداکثر قدرت

160 اسب بخار در 5000 دور

حداکثر گشتاور

280 نیوتن متر در 3000 – 3500 دور

گیربکس

اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) با قابلیت شبیه‌سازی 8 دنده در حالت تیپ ترونیک

مصرف سوخت ترکیبی (L/100Km)

6.7

شتاب صفر تا 100 (S)

10

حداکثر سرعت (Km/h)

195

حجم مخزن سوخت (L)

55

ابعاد لاستیک‌ها

235/60R18 (تیپ‌های L-Line و M-Line) – 255/45R20 (تیپ H-Line)

سیستم تعلیق جلو

مک فرسون

سیستم تعلیق عقب

مستقل چند اتصالی (Multi Link)

وزن خالص (کیلوگرم)

1650 (تیپ‌های L-Line و M-Line) – 1670 (تیپ H-Line)

طول×عرض×ارتفاع (mm)

4710 × 1862 × 1740

فاصله بین دو محور (mm)

2706

 

مشخصات میتسوبیشی اوتلندر وارداتی از نظر آپشن

میتسوبیشی اوتلندر نسل چهارم فعلاً قرار است در سه تیپ L-Line ( کم آپشن)، M-Line (رده میانی) و H-Line (فول آپشن) به بازار کشورمان وارد شود.

تیپ‌های L-Line و M-Line تقریباً مشابه هستند و تفاوت آن‌ها تنها در وجود سیستم نوربالا اتوماتیک برای تیپ M-Line خلاصه می‌شود. اما تیپ H-Line آپشن‌های به مراتب بیش‌تری دارد و هرچند کمبودهایی در آن دیده می‌شود اما با در نظر گرفتن محدودیت‌های قیمتی واردات خودرو، وضعیت خوبی دارد.

 

آپشن های میتسوبیشی اوتلندر 2023

 

برای آشنایی کامل با مشخصات میتسوبیشی اوتلندر وارداتی از نظر آپشن و مقایسه 3 تیپ آن با یکدیگر می‌توانید به جدول زیر مراجعه کنید:

تجهیزات

میتسوبیشی اوتلندر L-LINE

میتسوبیشی اوتلندر M-LINE

میتسوبیشی اوتلندر H-LINE

چراغ

چراغ‌های جلو و عقب LED، مه‌شکن عقب، سنسور نور

چراغ‌های جلو و عقب LED، مه‌شکن عقب، سنسور نور، نوربالا اتوماتیک

چراغ‌های جلو و عقب LED، مه‌شکن عقب، سنسور نور، نوربالا اتوماتیک

سیستم‌های مالتی مدیا

USB، بلوتوث، مانیتور 10.25 اینچی، 6 بلندگو

USB، بلوتوث، مانیتور 10.25 اینچی، 6 بلندگو

USB، بلوتوث، مانیتور 10.25 اینچی، 6 بلندگو

رینگ ها

18 اینچی آلومینیومی

18 اینچی آلومینیومی

20 اینچی آلومینیومی

شیشه و آینه

شیشه‌های برقی، آینه‌های جانبی تاشو برقی

شیشه‌های برقی، آینه‌های جانبی تاشو برقی

شیشه‌های برقی، آینه‌های جانبی تاشو برقی مجهز به گرم‌کن

تهویه مطبوع

دستی، دریچه برای سرنشینان عقب

دستی، دریچه برای سرنشینان عقب

دستی، دریچه برای سرنشینان عقب

صندلی

روکش پارچه‌ای، تنظیم دستی صندلی راننده در 4 جهت و صندلی سرنشین جلو در 2 جهت، صندلی‌های عقب تاشو

روکش پارچه‌ای، تنظیم دستی صندلی راننده در 4 جهت و صندلی سرنشین جلو در 2 جهت، صندلی‌های عقب تاشو جلو در 2 جهت، صندلی‌های عقب تاشو

روکش چرمی، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت و صندلی سرنشین جلو در 2 جهت، صندلی عقب تاشو

ایمنی

ترمز کمکی (BAS)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، کنترل کشش (TCS)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، کنترل حرکت در سراشیبی (HDC)، 6 ایربگ در 10 نقطه

ترمز کمکی (BAS)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، کنترل کشش (TCS)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، کنترل حرکت در سراشیبی (HDC)، 6 ایربگ در 10 نقطه

ترمز کمکی (BAS)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، کنترل کشش (TCS)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، کنترل حرکت در سراشیبی (HDC)، هشداردهنده نقاط کور (BSW)، 6 ایربگ در 10 نقطه

سایر امکانات

کی‌لس استارتر، کروز کنترل، درایو مد 4 حالته (Eco – Normal – Snow – Surface)، ترمز پارک برقی با اتوهلد، سنسور فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)

کی‌لس استارتر، کروز کنترل، درایو مد 4 حالته (Eco – Normal – Snow – Surface)، ترمز پارک برقی با اتوهلد، سنسور فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)

کی‌لس استارتر، کروز کنترل، درایو مد 4 حالته (Eco – Normal – Snow – Surface)، ترمز پارک برقی با اتوهلد، سنسور فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، روکش چرمی غربیلک فرمان

 

کلام پایانی و بررسی ارزش خرید

همان‌طور که دیدیم، مشخصات میتسوبیشی اوتلندر وارداتی از نظر ظاهری و فنی جذاب است. از نظر آپشنی هم می‌توانیم تیپ H-Line را گزینه‌ای معقول در بین وارداتی‌های غیرچینی بدانیم. در ضمن نسل چهارم میتسوبیشی اوتلندر مزایای همیشگی این خودرو شامل برند معتبر و محبوب، کابین جادار، کیفیت ساخت بالا و سواری نرم را نیز ارائه می‌کند.

بنابراین بایستی میتسوبیشی اوتلندر نسل چهارم را خودرویی با ارزش خرید بالا در میان وارداتی‌های غیرچینی بدانیم و از همین حالا به موفقیت آن در بازار امیدوار باشیم.

قیمت میتسوبیشی اوتلندر 2023 وارداتی تا این لحظه به صورت قطعی معلوم نیست و تنها قیمت آن در مبادی ورودی به کشور اعلام شده است. اما با توجه به اختلاف قیمت اندک بین 3 تیپ میتسوبیشی اوتلندر باید بگوییم که ارزش خرید تیپ H-Line به مراتب بالاتر از دو تیپ دیگر خواهد بود. اما برای مشاهده قیمت میتسوبیشی اوتلندر در تمام مدل‌ها و تیپ‌ها، روی لینک کلیک کنید.

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
1 دیدگاه
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها
ژوان_کورد
1403-04-18 09:18

سپاس بسیار جامع