طراحی خیره‌کننده رقیب تسلا توسط طراح ایرانی BMW

فهرست مطالب


بالاخره پس از انتظارها، از کراس‌اوور آواتر ۰۷ EREV شرکت چانگان، CATL و هواوی به عنوان رقیب اصلی و مستقیم تسلا مدل Y در چین رونمایی شد. این خودرو که قبلا با نام آواتر ۱۵ شناخته می‌شد و حالا کراس‌اوور آواتر ۰۷ EREV نام گرفته است، در سه ماهه سوم سال جاری وارد بازار خواهد شد.

آواتر در حال حاضر دارای دو مدل تمام الکتریکی ۱۱ (SUV) است که ۱۲ (فست بک) دارد. حالا این برند، با جدیدترین خودرو خود به بخش EREV منتقل خواهد شد تا حجم فروش را افزایش دهد. خودروهای EREV یک موتور درون‌سوز و یک موتور برقی دارند که هرکدام نقش خود را بازی می‌کنند. موتور درون‌سوز کارکرد مشابه یک ژنراتور را دارد و به موتور برقی نیز نیرویی که چرخ‌ها برای حرکت نیاز دارند را به آن‌ها می‌دهد.

از نکات جالب کراس‌اورر آواتر ۰۷ EREV این است که یک طراح ایرانی‌الاصل آن را طراحی کرده است. نادر فقیه‌زاده، طراح کار، زبان طراحی Avatr ۲.۰ را برای خودرو برگزیده است. قسمت جلویی خودرو تا حدود زیادی شبیه به آواتر 12 فست بک است؛ چرا که چراغ‌هایی LED دوتایی و چراغ‌های تعبیه‌شده در سپر آواتر 07 نیز دیده می‌شود. این خودرو همچنین، یک جلوپنجره فعال دارد که حاوی نوشته آواتر است، دارای یک سنسور LiDAR در قسمت بالایی سقف است و به جای آینه‌ها سنتی، از دوربین استفاده می‌کند.

همانطور که از ابعاد (۴۸۲۵/۱۹۸۰/۱۶۲۰ میلی‌متر با فاصله 2940 میلی‌متر فاصله بین دو محور) آواتر ۰۷ EREV مشخص است، این مدل کوچک‌ترین خودرو میان خودروهای آواتر است؛ با این همه، از رقیب ابتدایی خود یعنی تسلا مدل 7 بزرگ‌تر است. کابین آواتر ۰۷ EREV دارای 5 صندلی است و طبق گزارشات به دست رسیده، ظاهرا فضای داخلی آن شباهت‌های زیادی به آواتر 12 فست بک دارد. فقیه‌زاده طراحی این کار را به شکل خیره‌کننده‌ای انجام داده است و با وجود سایز کمتر آن، گفته‌ها حاکی این است که این خودرو توانایی رقابت کامل با تسلا مدل 7 را دارد.

آواتر ۰۷ در هر دو نوع EREV و برقی در بازار وجود خواهد داشت و محدوده قیمتی تعیین‌شده برای آن، چیزی حدود ۳۴,۶۰۰ تا ۴۸,۴۰۰ دلار است؛ قیمتی که معادل ۲ میلیارد و ۱۴۵ میلیون تا ۳ میلیارد تومان است.

عضویت در خبرنامه
عضویت
اطلاع از
امتیاز دهی
0 نظرات
کامنت گذاری داخل متن
نمایش همه دیدگاه ها